צור קשר חדשות מאמרים אודות דף הבית
קופירייטינג
כתיבה שיווקית
תוכן לאתרי אינטרנט
אפיון אתרים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
לא נמצאו מבזקים
תכנים לקידום אתרים
כתיבה עיתונאית
תוכן באנגלית

כתיבה שיווקית מול כתיבת SEO

ישנה הפרדה משמעותית בין שני סוגי הכתיבה העוסקים בפרסומת כלשהי: כתיבה שיווקית מול כתיבת SEO. בכתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט התוכן פונה בעצם לקהל היעד כפי שהוגדר מלכתחילה, כותב תוכן מקצועי יודע שעליו לכתוב על הנושאים המעניינים במיוחד כדי שיוכלו למצוא את המידע הישיר אותו חיפשו, וזה למעשה מה שיגדיל את כמות ההקלקות באתר. מצד שני, אם נצביע על כתיבת SEO נתכוון בעצם לשתילת מילות מפתח בתוכן מסוים כדי שגוגל יאתר אותן ויקדם אותן. ולמה גוגל? משום שמנוע החיפוש האימתני הזה חולש על 84% משוק החיפושים בישראל.

מה ההבדל בין שני סוגי הכתיבה?
כתיבת SEO שמה דגש על ההשקעה המינימאלית של הזמן וכן על איכות וסגנון הכתיבה כנגזרת מכך, כשיש תגמול נמוך וללא  בסיס שיווקי. כתיבה שיווקית לעומת זאת המשמשת ככלי שיווקי ומכירתי גורמת למאזני האיכות אל מול הכמות לנטות לטובת האיכות, כדי שהגולשים יוכלו ליהנות מהתוכן המוצע ואולי אפילו להרוויח מכך גם את הערך המוסף. כתיבת תוכן באינטרנט (כתיבה שיווקית) מתמקדת ביתרונות, התועלות, התכונות והערכים של המוצרים ושל השירותים של מי שהזמין את המאמר. כמובן שגם כאן יושתלו מילות מפתח באופן הטבעי ביותר שניתן. לעומת זאת ב- SEO לעתים התוכן עצמו נבנה על פי מילות המפתח ואין צורך להבין מיהו קהל היעד ולענות על שאלות המחדדות את נתוני הטקסט, כפי שנהוג בכתיבה שיווקית.

אז מה לבחור מבין השניים?
גוגל מכניס גורמים שונים שהופכים את ה- SEO להרבה פחות צפוי מבעבר, ועל כן הוא עלול לסכן בכל רגע נתון את התוצאות שהוגשו דרך קידום אתרים. מסיבה זו, כתיבת תוכן לאתרים תפסה יותר ויותר תאוצה בשנים האחרונות וישנו ביקוש לכותבי תוכן מקצועיים.
מפת אתר | צור קשר